петак, 10. јануар 2014.

Aktivno ucenje nastave-AUN scenario

ИДЕЈНА СКИЦА ЧАСА-АУН СЦЕНАРИО
·        Циљ часа:
o       стицање знања о ХТЗ мерама
o       стицање знања о значају хигијене и начина да се она обезбеди
o       индивидуално и групно решавање задатака
·        Тип часа:понављање и систематизација
·        Метод рада:интерактивни
·        Облик рада:индивидуални, групни
·        Очекивани исходи:
o       По завршетку часа ученик ће знати да примени мере хигијенско техничке заштите како би заштитили себе и друге од повреда
o       По завршетку часа ученик ће знати да користи средства за прање и дезинфекцију
o       По завршетку часа ученик ће знати да одржава хигијену просторија и опреме примењујући ХТЗ мере
·        Временски оквир:45 минута
·        Место реализације:учионица
Припрема пре почетка часа
     Пре часа на рачунару у програмском језику Corel Draw припремити материјал који ће се користити у току часа. Материјал одштампати, маказама исећи елементе и део елемената излепити на табли. У наставку тих елемената оставити место да се елементи попуне како би представљали целину. Сви елементи дати су у фолдеру „Prilog“.

Уводни део часа
·        Циљ:заинтересовати ученике за наставни јединицу и за нови начин рада
·        Објаснити начин рада  и правила
Ток часа
1 корак:Подела ученика на групе
     Одељење поделити на три групе тако што наставник поставља вође група а вође бирају остале чланове групе. Вође група  су бољи и заинтересованији ученици.
2 корак:Подела материјала ученицима
     Групама поделити самолепљиве флајере различитих боја и елементе који су већ излепљени на табли само смањени.
3 корак:Попуњавање елемената који недостају
     Ученицима објаснити да је потребно попунити делове који недостају по следећем принципу:
·        На табли су излепљена слова Х, Т, З и М. Свака група треба на свом флајеру да напише од чега су ова слова скраћенице и да залепи своје мишљење поред сваког слова. Након тога анализирали би се одговори и дошло би се до коначног одговора. Коначни одговор био би залепљен поред сваког слова. Нетачни одговори скидали би се са табле.
·        На табли је налепљен човек у доњем вешу са стрелицама које показују поједине делове тела(СЛИКА БР. 13 У ПОСТУ ОСНОВНА ПРАВИЛА ЛИЧНЕ ХИГИЈЕНЕ). Свака група треба на свом флајеру да напише који делови санитарне одеће припадају одређеним стрелицама. Након тога анализирали би се одговори и дошло би се до коначног одговора који би био залепљен поред сваке стрелице. Нетачни одговори скидали би се са табле.

·        На табли су налепљене реченице из ХТЗ мера којима недостају поједине речи. Свака група треба на свом флајеру да допуни реченице како би биле исправне. Након тога анализирали би се одговори и дошло би се до коначног одговора који би био залепљен у реченици. Нетачни одговори скидали би се са табле.
-Средства за прање називају се ДЕТЕРЏЕНТИ.
-Препарарти на бази хлора спадају у ДЕЗИНФЕКЦИОНА СРЕДСТВА.
·        На табли су излепљене слике из ХТЗ мера са карактеристичним ситуацијама. Свака група треба на свом флајеру да напише коментар уз слику тј. коју поруку слика шаље. Након тога анализирали би се одговори и дошло би се до коначног одговора који би био поред сваке слике. Нетачни одговори скидали би се са табле.(СЛИКЕ СЕ МОГУ НАЋИ У ПОСТУ ХТЗ МЕРЕ А ПОРЕД ЊИХ ПОСТОЈЕ И КОМЕНТАРИ).


 Завршни део часа
·        По завршетку лепљења флајера групе би процениле своју успешност по количини флајера њихове боје који се налазе на табли с обзиром да су нетачни одговори скидани са табле.



НАПОМЕНА:
АКО СТЕ ЗАИНТЕРЕСОВАНИ МОГУ ВАМ ПОСЛАТИ
КОМПЛЕТ ПРИПРЕМУ ЗА ОВАЈ ЧАС НА ЕМАИЛ АДРЕСУ.

Нема коментара:

Постави коментар